Skanderborg Bryghus og OUTDOORFESTIVALEN i Ry udvikler en forfriskende signaturøl og et stærkt samarbejde

I Skanderborg Kommune går to stærke spillere på oplevelser nu sammen for at skabe OUTDOORFESTIVALENS signatur-øl og et flerårigt samarbejde.
Den lille isfugl med den stærke karakter bliver nu foreviget på OUTDOORFESTIVALENS signatur-øl med en lav alkoholprocent på 2,0, der passer til festivalens familie- og sundhedsprofil. Det er det fysiske aftryk for samarbejdet mellem Skanderborg Bryghus og OUTDOORFESTIVALEN i Ry, der kommer samtidig med at både bryghuset og festivalen ekspanderer.
OUTDOORFESTIVALEN i Ry har fra starten for fire år siden haft isfuglen i sit logo. Fuglen findes i Søhøjlandet, og selv om den er sky, kan man være heldig at møde den på en stille sejlads på åen, hvor dens stærke farver lyser op i landskabet.
Brygmester, Lars Kromand fra Skanderborg Bryghus siger om samarbejdet: ”Vi ønsker at være med til at udvikle OUTDOORFESTIVALEN i Ry, der kommer til at stå stærkt i samarbejdet med os som en vigtig strategisk indsats i bryggeriets ekspansions-planer. Samarbejdet manifesterer vi vores nye kapacitet, der netop gør os i stand til at være hovedleverandør for festivalen.”
Outdoorfestivalen er også begejstrede for det nye samarbejde: ”Vi sætter stor pris på det lokale samarbejde og at Skanderborg Bryghus udvikler lavprocent-øllen ISFUGLEN er lige i vores ånd,” lyder det fra Uffe Thorup, der er baransvarlig på festivalen.
Det nye samarbejde bliver synlig på årets festival med den forfriskende lav-procent-øl ISFUGLEN og et bredt udvalg af Skanderborg Bryghus’ kendte kvalitetsøl.
OUTDOORFESTIVALEN i Ry finder sted i Pinsen fra den 7.-9. juni og forventes at trække mere end 10.000 gæster.